2011. május 3., kedd

Furcsa történet

  Régebbi bejegyzésemben említettem, hogy a szarvasi odútelepen szép számmal foglalták el az odúkat a madarak. Folyamatosan figyeltük a szorgos szülőket, ahogy hordták az eleséget a fiókáknak. Az egyik odúnál, ahol a mezei verebeket elkergető széncinege pár vette birtokába a "madárlakot" nem volt semmi mozgás. Ez nem hagyott nyugodni, fogtam a létrát felmásztam megnézni, hogy mi is lehet az oka. Felnyitottam a tetejét és szomorúan tapasztaltam,se veréb,se cinke.. :( , viszont egy nagy lódarázs kezdte építeni fészkét, ami minden dühét összegyűjtve támadást indított ellenem.
Az elhagyott széncinege fészek

A kezdetleges darázsfészek

 A légicsata körülbelül 4 méter magasságban zajlott. Nagy nehezen levettem az odút, majd likvidáltam a kezdetleges darázsfészket, amit nem akasztottam rögtön vissza. Két nap múlva mikor már "tiszta volt a levegő", visszahelyeztem eredeti helyére. Reméljük most már nem zaklatják tollas kedvenceinket és nyugodtan el tudják foglalni a számukra kihelyezett odút...:)

Van egy jó hírem is, a közelben énekes rigó pár nevelgeti 4 fiókáját.

Énekes rigó fiókák

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése